Overslaan naar inhoud

Brandboozt Cases

Strategy & Design

Brand Design
L'Atelier de Nicolas

Pack Grow


Het atelier van Nicolas, opgericht door Nicolas Hermans, is een nieuwe patisserie die natuurlijke producten en ambacht in de kijker zet. Zijn strengheid en creativiteit stellen hem in staat om producten te creëren die één gemeenschappelijke noemer hebben: excellentie.

Projectbeschrijving

We hebben de visuele identiteit van L'atelier de Nicolas ontworpen door een merkconcept te integreren dat de eenvoud en de excellentie van zijn producten oproept. Het ontwerp moest deze mix van vakmanschap, nauwkeurigheid en creativiteit weerspiegelen. We hebben veel belang gehecht aan het creëren van een onmiddellijk herkenbaar logo dat eenvoudig en effectief op alle media kan worden toegepast. We zijn momenteel bezig met de ontwikkeling van de website.

> Website


Brand Strategy & Design
Café Privilège

Pack Horizon


Zorgen voor de duurzaamheid van een historisch merk door een nieuwe strategische basis te creëren.

Uitdaging

Hoe de aantrekkingskracht van een 50 jaar oud merk nieuw leven inblazen en de klantenkring verjongen in een voortdurend evoluerende en uiterst competitieve koffiemarkt?


Oplossing

Een duidelijke en betekenisvolle positionering voor het merk aannemen door zijn visie, waarden, missie en positionering te herdefiniëren. Dit heeft geleid tot de creatie van een sterke merkidentiteit (logo, verpakking, sleutelvisual), een brand book en een omnichannel contentstrategie.


Leveringen

  • Een nieuwe positionering die weerklank vindt bij de doelklant.
  • Een nieuwe visuele identiteit (logo blokmerk).
  • Een nieuwe verpakking.
  • Een nieuw abonnementsaanbod gebaseerd op consumptievoorkeuren.
  • Nieuwe communicatietools, waaronder welkomstpakketten.
  • Een deugdzame CRM-aanpak gebaseerd op beloning.
  • Een nieuwe strategie voor online en offline content.


Resultaten

Een stijging van de verkopen met 15 % en van de loyaliteit.


Brand Design
Invest Conseil

Pack Grow


Invest Conseil is een bedrijf dat diensten aanbiedt op het gebied van verzekering, krediet en vermogensbeheer.

Projectbeschrijving

We hebben een nieuwe visuele identiteit ontworpen voor Invest Conseil. Het ontwerp moest het vertrouwen, de dynamiek en de transparantie van de aangeboden service door een financiële onderneming weerspiegelen, met een menselijke benadering en visueel gericht op de wereld van de zeilvaart en de zee.


Brand Design
L'Oro

Pack Grow


L'Oro is een juwelierszaak gelegen in Louvain la Neuve waar u prestigieuze merken van horlogerie en juwelen kunt terugvinden, maar ook de exclusieve creaties van Roberto Pellone.

Projectbeschrijving

Het idee was om het logo en de visuele omgeving van de juwelierszaak opnieuw te bewerken, zodat deze in overeenstemming zijn met de kwaliteit van de merken en de diensten die door deze high-end juwelierszaak worden aangeboden. We hebben de grafische benadering van het logo, dat 30 jaar geleden is gemaakt, volledig gewijzigd om een modern en tijdloos resultaat te verkrijgen. De nieuwe website, uitgegeven door het bureau A2Com, zal binnenkort online zijn.


Brand Design
Louise 228

Pack Grow


Een prestigieus vastgoedproject op de beroemde Louizalaan in het hart van Brussel, de hoofdstad van Europa.

Projectbeschrijving

We hebben een visuele identiteit ontworpen voor een prestigieus vastgoedproject op de beroemde Avenue Louise in het hart van Brussel. Logotype, merkmateriaal en ontwerp van commerciële artikelen om de hoogste normen van dit uitzonderlijke vastgoedproject te weerspiegelen.


Strategy
BeautyLux

Pack Grow


De betekenis en inhoud teruggeven aan een B2B-merk dat expert is in cosmetica.

Uitdaging

Een groepspositionering definiëren voor Beautylux, gespecialiseerd in de import en distributie van hoogwaardige cosmetica en parfums, om de duurzaamheid en ontwikkeling ervan te waarborgen.


Strategische benadering

Na een fase van onderdompeling en het zoeken naar inzichten, creatie van een nieuwe merkarchitectuur en een relevante communicatiestrategie.


Strategy & Business developement
Replay

Pack Horizon


Post-acquisitiestrategie om de groei te stimuleren.

Uitdaging

Informatie geven over de overname van Sadocolor Duplimedia door Replay en zijn positionering versterken, terwijl het zijn historische DNA en dat van het overgenomen bedrijf respecteert.


Oplossing

Ontwikkeling van een nieuwe interne en externe strategische benadering, inclusief een evolutie van de merkpositionering en duidelijke communicatie over het aanbod.

Opzetten van een contentstrategie en actieplan B2B (Nieuwsbrief, Social Media mailing, Partnerschappen, sponsoring,…)


Resultaten

Een stijging van 20 % van de omzet na 1 jaar, een hecht en gemotiveerd team.




Strategy & Business development
EXP

Pack Grow


Creëren van een merkarchitectuur voor zijn geografische uitbreiding.

Uitdaging

Een nieuwe positionering van de EXP-groep vaststellen, gespecialiseerd in evenementenverkoopervaringen, om zijn geografische uitbreiding te vergemakkelijken en zijn verschillende entiteiten onder één sterk merk te verenigen.


Strategische benadering

Creëren van een nieuwe merkarchitectuur, met een sterke paraplumerk, EXP, en divisies die de vakexpertises presenteren. Definitie van een nieuw merkgebied en implementatie op de bestaande communicatiemiddelen.


Resultaten

Marktaandelen met 20 % gestegen door de acquisitie van nieuwe klanten.



Strategy & Business development
Fixmer

Pack Grow


Lancering van een nieuw farmaceutisch aanbod.

Uitdaging

In het kader van een diversificatie van een leider in de logistiek in België, een nieuw merk en aanbod positioneren.


Strategische benadering

Merkstrategie, contentstrategie, ontwikkeling van een actieplan en operationele implementatie.


Resultaten

In uitvoering



Strategy & Business development
Seety

Pack Grow


Een innovatieve start-up uitrusten met een disruptieve positionering in een hyperconcurrerende markt.

Uitdaging

Een onderscheidende positionering ontwikkelen voor SEETY in een concurrerende markt waar de concurrenten beschikken over grotere financiële middelen en een sterkere naamsbekendheid.


Oplossing

Creëren van een nieuwe merkpositionering gericht op de voordelen voor de consument en implementatie van een relevante contentstrategie.


Resultaten

Een jaarlijkse omzetstijging van twee cijfers